close
מבשלים זכרונות

מבשלים זכרונות

פרויקט מבשלים זכרונות

ביום המעשים הטובים 2018 עלה רעיון ליצירת פרויקט קהילתי בין דורי להכנת ספר מתכונים. בשמחה והתרגשות יצאנו לדרך עם פרויקט "מבשלים זכרונות – הסיפורים מאחורי המתכונים", שמטרתו לפתח יצירה תרבותית-חברתית, שתחבר יחד שני מעגלים בקהילה. האחד, תושבים ותיקים שמעוניינים לשתף, לספר ולהמשיך לקחת חלק פעיל במרחב הקהילתי. השני, צעירים, נוער המושב, שגם הם מעוניינים להשמיע את קולם ובמקביל ניחנים בשריר יצירתיות מפותח ובמיומנויות טכנולוגיות עדכניות. השילוב בין השניים על ידי יצירת ספר מתכונים קהילתי פתח הזדמנויות ליצירת הכרויות וקשרים בינאישיים ובין דוריים, שלא יכלו להיווצר בדרך אחרת.

לצורך הפרויקט, רתמנו את תחום הצילום המאפשר ביטוי אישי וקולקטיבי בעל אפקט ונראות גבוהים. בעזרתו נוכל לייצר תהליך משמעותי המבוסס מצד אחד על קיום ראיונות דוקומנטריים ומצד שני הצגת מתכונים למאכלים בעלי ערך סנטימנטלי או כאלו הקשורים לסיפור מעניין כלשהו. המפגש הראשון של שתי שכבות הגיל – הצעירים והוותיקות – היה מפגש חווייתי בנוסח "חפש את המטמון". במהלך המפגשים הבאים למדו הצעירים את יסודות הצילום בדרך של משימות אתגר. כדי להתנסות בחומר שנלמד, היה עליהם להסתובב ברחבי המושב ולמלא את המשימות בזו אחר זו.

כאשר החל שלב הראיונות, כל הצוותים יצרו עצמאית קשר עם המשתתפות. לאחר שתואמה פגישה, ביקרו הצעירים בביתן של המשתתפות, שם חיכו להם הוותיקות הנרגשות עם המנות שבחרו להציג בספר המתכונים. חלקן בחרו להכין יחד עם הצעירים את המנה, אחרות חיכו עם שולחן מלא בכל טוב. את המפגש תיעדו הצוותים בהתאם לנלמד במפגשים.

כל התוצרים אוגדו יחד לספר מיוחד, שלמעשה מסמל אוצר קפוא בזמן שישמש מזכרת מטביעת האצבע הייחודית של הקהילה במקום ובנקודת זמן זו. ביום העצמאות הספר חולק לכל בית במושב וכל התושבים היו נרגשים מאוד לראות את היצירה הקסומה שנולדה. מאחלים לקהילה שלנו לגדול, להתפתח ולעבוד על פרויקטים מוצלחים נוספים שיעשירו את איכות חיי כולנו!

בית. קהילה. איכות חיים

מושב מזור

מזור הוא מושב באיזור השרון כ- 3
ק"מ דרומית מזרחית לפתח-תקוה.

המושב משתייך לתנועת המושבים
ולמועצה האזורית חבל מודיעין.

יצירת קשר

טלפון מזכירות: 03-9334069
מייל ועד אגודה: mazor73160@gmail.com
מייל ועד מקומי: mekomimazor@gmail.com
פקס: 03-9327773

© כל הזכויות שמורות למושב מזור. עיצוב: שלומית טולדו | בנייה: טירן דיגיטל